چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

بهروز کریمی هنرمند پیشکسوت:

فرهنگ کتابخوانی باید در مدارس نهادینه شود

بهروز کریمی

هنرمند پیشکسوت کشور با اشاره به اینکه افزایش علم و دانش کودکان در سایه کتاب و کتابخوانی امکان‌پذیر است گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در مدارس نهادینه شود.

بهروز کریمی هنرمند شعبده‌باز، بازیگر، عروسک‌گردان و کمدین ایرانی در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تبریک سال نو و با بیان اینکه استفاده از اینترنت سبب شده مردم کمی از کتاب فاصله بگیرند، گفت: اینترنت عرصه را برای کتاب و کتابخوانی تنگ کرده، اما این بدان معنا نیست که بگوییم مردم دیگر کتاب نمی‌خوانند؛ چراکه امروزه بیشتر کتاب‌ها را می‌توان از اینترنت دانلود و مطالعه کرد.

کریمی با اشاره به اینکه  فرهنگ کتابخوانی باید از مدارس آغاز و ترویج شود بیان کرد: افزایش علم و دانش در سایه کتاب و کتابخوانی امکان‌پذیر است؛ بنابراین این فرهنگ باید در مدارس نهادینه شود.

این هنرمند پیشکسوت کشور با بیان اینکه کتاب زندگی حضرت زهرا(س) آخرین کتابی بوده که اخیراً مطالعه کرده، با اشاره به فرصت مطالعه در ایام نوروز گفت: ایام نوروز فرصت بسیار خوبی برای مطالعه کتاب است و به‌عقیده بنده مطالعه کتاب شعر می‌تواند موضوع و ایده خوبی برای ایام نورورز باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت لزوم آغاز کتابخوانی از مدارس، خاطرنشان کرد: در مدارس می‌توان با اهدای کتاب‌های کوچک به بچه‌ها آنها را به کتابخوانی علاقه‌مند کرد. البته نباید فراموش کرد که کتاب نیز باید جذاب بوده و محتوای زیبایی داشته باشد؛ چراکه گاهی جلد کتاب نیز می‌تواند ما را وادار به خریدن آن‌کند و به قول معروف نباید مانند گلی باشد که زیباست ولی بویی ندارد.